gezonde-kinderenHet is aan te bevelen dat kinderen per dag 150 gram fruit en 2-3 opscheplepels groenten eten. Voldoende groente en fruit zijn zeker voor hen nodig om gezond te blijven. De praktijk wijst uit dat kinderen niet zoveel eten of groente en fruit eenvoudigweg niet lusten. Wat kunt u doen?

Vitaminen en voedingsstoffen

Het eten van groente en fruit is om verschillende redenen belangrijk voor een kind. Vitamine C is goed voor de weerstand. Caroteen (onderdeel van vitamine A) zorgt voor groei en goede ogen en is dan ook een goede aanvulling op het menu. Groenten bevatten ook vaak goede hoeveelheden ijzer. Een voorbeeld daarbij is spinazie. IJzer is nodig voor de rode bloedcellen van kinderen, maar natuurlijk ook van volwassenen. De rode bloedcellen zorgen voor het zuurstoftransport van de longen naar organen en spieren in het lichaam. Bij een gebrek aan ijzer kan moeheid optreden. Vers vruchtensap is een prima bron van vitamine C. Daarnaast zorgt het ook voor een goede opname van ijzer uit plantaardige producten.

Niet eten, wél drinken!

Kinderen zijn vaak slechte fruiteters. Totdat u fruit en groenten perst met een slow juicer van Sapmaker.nl. Een appel eten is lastig, maar het sap van een appel opdrinken gaat heel snel en gemakkelijk. Met een slow juicer zorgt u zelf voor de vitamines en gezonde voeding van uw kind. Ook kunt u eenvoudig restjes van het fruit opmaken door te juicen.

Goed zorgen voor uw kind met groente- en fruitsappen? Doe dit dan met de slowjuicers van Sapmaker.nl. Gezond lekker! Bekijk en bestel onze producten.